fbpx
Vsebina košarice

V košarici ni izdelkov.

Rjavčki brez glutena in sladkorja

Ko sem razvijala ta recept, sem se morala potrudit, da sem zadela pravo kombinacijo količin, a na koncu sem dobila to, kar sem želela: rjavčke brez glutena in sladkorja. Ampak ne take, ki jih nihče ne želi jest, ampak take zaresne in ultra okusne. Vsi se strinjajo ko rečem, da so neverjetno dobri glede na to, kako zdravi so.

V teh rjavčki oz. angleško brownies so same dobre sestavine, ki jih naredijo izjemno okusne in hkrati predstavljajo zdravo alternativo klasičnim rjavčkom, polnim sladkorja, maščobe in nepotrebnih praznih kalorij.

Vlakninska bomba za začetek jeseni

V rjavčkih brez glutena in sladkorja se skriva kup živil, ki vsebujejo veliko količino prehranskih vlaknin. Vlaknine so prebiotiki, se pravi hrana za zdrave bakterije v našem črevesju. Ob prehodih iz hladnejšega v toplejši letni čas oz. iz toplejšega v hladnejšega se nam rado zgodi, da naš imunski sistem zaniha. Zato je v tem času fino, če poskrbimo za zdravo črevesje, saj je črevesje center našega imunskega sistema.

Tako kot imamo prebiotike, ki dajejo hrano dobrim bakterijam, tako imamo tudi živila, ki hranijo slabe bakterije. Zaradi slabih bakterij je naš imunski sistem oslabljen, hkrati pa občutimo napihnjenost, neprijetne vetrove, padec energije ipd. Hrana, ki hrani slabe bakterije je navadno bela in procesirana – govorimo o beli moki, belem sladkorju, rafinirani maščobi kot so rafinirana olja in margarine in vseh živilih, ki vsebujejo te sestavine.

Ti rjavčki so zdrava alternativa navadnim ravno zaradi tega, ker ne vsebujejo bele moke, sladkorja ali rafiniranega olja. Zanje bomo namesto tega uporabili ovsene kosmiče in moko iz zemeljskih mandljev, datlje in kokosovo olje. Pa seveda še ostale sestavine, ki bodo iz njih naredile zdravo čokoladno bombo.

Rjavčki na tisoč in en način

Receptov za rjavčke je neskončno. Nutelini, pa rjavčki s tremi vrstami čokolade, pa taki s piškoti in bonboni, puhasti in bolj zbiti, suhi in sočni, s sadjem, s karamelo … A naši, naši so nekaj posebnega. Pa tega ne govorim samo zato, ker so naši.

Pomembnost vlaknin smo obdelali in že samo zaradi tega so naši brownieji posebni. Posebni so tudi zato, ker so “fudgy”, se pravi zbiti in sočni, taki, da se malo lepijo. Posebni so tudi zato, ker vsebujejo res veliko čokolade. Kakšno izberete, je na vas, a priporočam, da izberete čim bolj temno čokolado s čim manj sladkorja, po možnosti čokolado slajeno s stevio ali kaj podobnega. Zaradi čokolade so ti rjavčki bomba, ki vas bo nasitila in potešila – in to brez hujših posledic ali slabe vesti.

Sestavine za rjavčke brez glutena in sladkorja

Glavna sestavina so ovseni kosmiči, ki so rez glutena. Te zmeljemo v prah, da dobimo ovseno moko.

En del moke bodo predstavljali tudi mleti zemeljski mandljli, ki bodo rjavčkom dali še več vlaknin.

Kakav je nujna sestavina pri rjavčkih, tako kot čokolada. Čokolade bo sicer občutno več in dodali jo bomo v dveh oblikah, a je kakav s svojo grenčino neizogibna sestavina.

Datlji bodo predstavljali naše sladilo. Pa ne samo, da bodo rjavčkom dali sladkobo, ampak so še en pomemben vir vlaknin.

Kokosovo olje bo poskrbelo za sočnost in rahlost rjavčkov, mleko pa za kremavost in bolj poln okus.

Vanilijina esenca je po mojem mnenju pomembna sestavina, saj ustvari globino okusa. Ne bomo dodajali vzhajalnih sredstev, ker želimo, da so rjavčki kompaktni in lepljivi, ne pa puhasti. Bomo pa dodali ščep soli, ki iz sladic potegne še več okusa.

Recept

Sestavine

Za manjši štirikoten pekač:

Priprava

Datlje namočimo v 200 ml vrele vode in pustimo nekaj minut

Ovsene kosmiče damo v blender in zmeljemo v ovseno moko. Predenemo jih v večjo skledo in dodamo moko iz zemeljskih mandljev. Dodamo še kakav in ščep soli in vse dobro premešamo.

100 g čokolade – se pravi polovico – in kokosovo olje damo v lonček in stopimo.

Datlje skupaj z vodo predenemo v blender in zmiksamo v kremo. Prilijemo jo k suhim sestavinam.

K suhim sestavinam prilijemo še mleko in čokoladno mešanico ter dodamo vanilijino esenco. Dobro premešamo, da ni več nobenih suhih koščkov.

Preostanek čokolade nasekljamo in jih dodamo k masi za rjavčke. Nežno jih vmešamo v maso.

Maso za rjavčke vlijemo v pekač, v katerega smo prej namestili papir za peko ali pa ga dobro namastili. Poravnamo jo in pečemo na 180°C približno 25 minut. Da se prepričamo, da so pečeni, vanje zapičimo zobotrebec in ga izvlečemo – če se nanj ni prijelo nič mase, potem so rjavčki pečeni!

Pripravila: Vita iz Little Kitchen Vibes, blogerka in fotografinja

Delite naprej ...
Tina Drobtinka
Tina Drobtinka

Tina drobTinka je ustvarjalka presnih sladic, avtorica številnih receptov, ustanoviteljica in idejni vodja blagovne znamke drobTinka in ljubiteljica narave in z njo povezanih bitij.

Objav: 142