zemeljski-mandlji-naslovna

Že veš zakaj so zemeljski mandlji vedno bolj priljubljeni?

Zemeljski mandlji niso oreščki, ampak drobni gomolji (koreninska zelenjava). Sedaj so na voljo tudi v Sloveniji. Zemeljski mandlji, tigernuts ali chufa so majhne užitne čebulice vrste Cyperus esculentus. Vzgajajo jih v nekaterih predelih Afrike (Nigerija), v Evropi pa v Španiji (Valencija).

Zgodovina:

Nedavna raziskava univerze Oxford kaže, da so zemeljski mandlji predstavljal približno 80% prehrane pračloveka pred 2,4 in 1,4 milijona let.

Zemeljski mandlji se že dolgo uporabljajo kot vir hrane in tudi v tradicionalni medicini za zgodnje civilizacije, vključno s Kitajci in Perzijci. Bili so ena najzgodnejših poljščin in so jih našli celo v grobnicah egiptovskih faraonov. Perzijcem so bili zemeljski mandlji tako zelo všeč, da so v srednjem veku, po širitvi po severu Afrike, te čudovite gomolje vnesli tudi v Evropo in Sredozemlje.

Podjetje drobTinka je prvo podjetje, ki je izdelalo prvo slovensko granolo iz zemeljskih mandljev in ponudilo zemeljske mandlje in izdelke iz njih tudi v Sloveniji.

Zakaj so tako odlični?

Kako je možno, da je nekaj tako drobnega tako hranilno. drobTinkini zemeljski mandlji se ponašajo z visoko vsebnostjo prehranskih vlaknin in so naraven vir “odpornega” škroba (resistant starch). Vsebujejo škrob prebiotične narave, ki deluje podobno kot netopna vlakna. Ta vrsta škroba se ne prebavi v želodcu ali tankem črevesju; namesto tega se prenaša v debelo črevo, kjer deluje kot hrana za prijazne bakterije črevesja v telesu (probiotike).

Zemeljski mandlji vsebujejo tudi prebavne encime, kot so katalaza, lipaza in amilaza. Ti encimi v kombinaciji z odporno vsebnostjo škroba in vlaknin pomagajo prebavnemu sistemu, izboljšajo občutljivost na inzulin, znižajo raven sladkorja v krvi in ​​pomagajo preprečiti težave v črevesju.

Poleg tega pa se ponašajo tudi z visoko vsebnostjo »dobrih« maščob. Vsebnost maščob v zemeljskih mandljih je sestavljena predvsem iz oleinske kisline – dobre maščobe, ki jo najdemo v olivnem olju in avokadu. Pravzaprav je sestava olja zemeljskih mandljev skoraj enaka sestavi oljčnega olja.

drobTinkini zemeljski mandlji so bogati tudi z vitamini in minerali, vključno s fosforjem, kalijem, kalcijem, magnezijem, bakrom, manganom, železom in vitaminoma E in C.

Oh, pa še nekaj zelo pomembnega je, zemeljski mandlji niso alergeni, ker niso oreščki, tudi glutena ne vsebujejo. Same dobre stvari.

zemeljski-mandlji-skleda

Vir: TUKAJ, TUKAJ Vir: Macho, G (2014). TUKAJ

KLIKNITE ZA NAKUP

Odlične lastnosti zemeljskih mandljev, ki bi jih morali poznati

Zemeljski mandlji niso zaman uvrščeni med superživila. Ponašajo se z visoko vrednostjo prehranskih vlaknin, so zelo hranljivi, po opravljenih raziskavah pa so prišli do spoznanj, da naj bi vsebovali tudi sestavine, ki lahko pomagajo preprečiti srčni napad in izboljšajo prekrvavitev. Spodaj pa si lahko preberete kaj vse ti drobni gomolji skrivajo v sebi.

  1. Visoka vsebnost prehranskih vlaknin. Več kot 30% gomolja zemeljskega mandlja je sestavljeno iz vlaknin in to je več kot pri ovsu, otrobih in večini zelenjave in sadja. Vlaknine pomagajo tudi pri pospeševanju hujšanja. Zaradi tega se počutite siti dalj časa – s tem se zmanjšuje občutek lakote. Študija iz leta 2009 potrjuje, da je visoka vsebnost vlaknin v tigrastih oreščkih pomemben dodatek k zdravi prehrani. pomaga prebavljeni hrani v želodcu, da se zlahka premika skozi črevesje. Pomaga tudi pri boljši absorpciji hranil iz prebavljene hrane in zmanjšuje možnosti zaprtja s povečanjem raznolikosti mikrobioma (dobrih bakterij) v črevesju.Tigrasti oreščki vsebujejo tudi nekatere encime, kot so lipaze, amilaze in katalaze, ki pomagajo pri razgradnji hrane v želodcu.
  2. Pomagajo pri uravnavanju krvnega tlaka, saj vsebujejo veliko aminokislin, zlasti arginina, za katero se je izkazalo, da je koristna za tiste, ki se borijo z visokim krvnim tlakom. Za arginin je klinično dokazano, da znižuje krvni tlak.
  3. So dober vir magnezija, ki ga telo potrebuje za pomoč pri delovanju mišic in živcev ter za pravilno delovanje imunskega sistema.
  4. So bogat vir rastlinskih beljakovin. Beljakovine so vitalna sestavina, ki se uporablja za gradnjo mišic, kože in kosti, zemeljski mandlji pa zagotavljajo bogat vir beljakovin. Pravzaprav so eden zelo dobrih, rastlinskih virov beljakovin.
  5. Pomagajo uravnavati raven sladkorja v krvi. Ker so vlaknine, ki jih vsebujejo zemeljski manldji netopne vlaknine, so ti lahko v veliko pomoč diabetikom. Netopne vlaknine so pomembne za diabetike, saj za razliko od drugih ogljikovih hidratov ne povzročajo hitrih dvigov in padcev v ravni krvnega sladkorja.
  6. Napitek iz zemeljskih mandlje se lahko uporablja kot nadomestek za živalsko mleko. Napitek ali »mleko« iz zemeljskih mandljev ne vsebuje laktoze, ampak veliko kalcija, zato je odlična alternativa kravjemu mleku za ljudi, ki ne prenašajo laktoze.
  7. So dober vir vitamina E, antioksidanta, ki pomaga zaščititi pred škodo, ki jo v telesu povzročajo prosti radikali. Z zaščito telesa pred prostimi radikali lahko vitamin E pomaga preprečevati tako raka kot koronarne bolezni, kot tudi upočasniti pojav znakov staranja.
  8. Vsebujejo zdrave maščobe. Vsebujejo namreč »zdrave« maščobe, ki so zelo podobne kot jih najdemo v olivnemu olju. Olje, pridobljeno iz zemeljskih mandljev, je sestavljeno iz približno 80% nenasičenih maščob.
  9. So dober vir vitaminov. Nedavne raziskave so pokazale, da so zemeljski mandlji odličen vir vitaminov C in E ter mineralov, kot sta kalij in fosfor.

Povprečne vrednosti vitaminov in mineralov na 100 g:

  • Folna kislina (B9) 141 µg
  • Vitamin E 10 mg
  • Arginin 1401 mg
  • Kalcij 70 mg
  • Magnezij 87 mg
  • Kalij 57 mg
  • Fosfor 28 mg
  • Železo 3.5 mg
  • Cink 4 mg
  • Baker 181 µg

zemeljski-mandlji-mleti

Vir: TUKAJ, TUKAJ“. Comprehensive Reviews in Food Science and Food Safety., TUKAJ, TUKAJ,TUKAJ,TUKAJ, TUKAJ, TUKAJ

KLIKNITE ZA NAKUP
Deli naprej ...