Chia semena – majhna, a mogočna

 

Chia semena so že nekaj let popularno živilo, a jih nekateri morda še vedno ne poznajo. Spadajo v skupino super-živil, kar je zasluženo, a zaradi tega ostajajo poznana predvsem ljudem, ki sledijo zdravi prehrani in življenjskemu stilu. Chia semena so sicer majhna, a v sebi skrivajo pravo bogastvo.

Semena so plod rastline Salvia hispanica, ki je sorodnica mete. Izvira iz Južne Amerike, kjer je bila pomemben del prehrane za Maje in Azteke. »Chia« v majanskem jeziku pomeni moč, zato so semena poimenovali chia semena. Verjeli so, da ta semena telesu zagotavljajo stabilen dotok energije.

 

Foto: Unsplash by Joanna Kosinska

 

Nekaj razlogov, zakaj so chia semena super-živilo

Majhna črna semena so polna vlaknin in imajo precej proteinov. Samo 2 jedilni žlici semen vsebujeta kar 11 g vlaknin in 4 g proteinov. Chia semena sestavlja kar 40% vlaknin po teži, zaradi česar so izjemno živilo za črevesne bakterije in za celotno zdravje našega črevesja. 14% semen so kvalitetni proteini, ki jih telo absorbira in jih uspešno uporabi. Zanimivo je, da so chia semena eno od rastlinskih živil, ki imajo največ beljakovin.

Sicer imajo tudi nekaj maščob, a je večina teh maščob omega-3-maščobnih kislin. Chia semena imajo celo več omega-3 maščobnih kislin kot losos.

Pomemben je tudi aspekt mineralov in vitaminov. Chia semena vsebujejo velike količine kalcija, mangana, magnezija, fosforja in manjše, a še vedno dovolj velike količine cinka in kalija ter vitaminov B1, B2 in B3.

Kar je mnogim najbolj všeč je, da je kalorična vrednost chia semen zelo majhna. Hkrati so ta majhna semena zelo nasitna, saj imajo res veliko količino vlaknin.

Da bo zgodba chia semen še lepša, naj omenim, da so ta semena polna antioksidantov. Antioksidanti ščitijo telo pred prostimi radikali, ki lahko poškodujejo celice. S tem povzročijo staranje in celo rakasta obolenja. Uživanje hrane, ki je bogata z antioksidanti, je odličen način borbe s prostimi radikali. Pri tem so chia semena izjemno učinkovita.

Ta magična semena lahko kupiš pri nas, za nakup presnih in ekoloških chia semen klikni tukaj.

 

 

Uporaba semen v jedeh

Chia semena so po okusu precej nevtralna, zato jih je izjemno preprosto dodati prehrani. Potresemo jih lahko po solatah ali testeninah, dodamo v kruh, biskvite in kolačke. Vmešate jih lahko v smoothie, ovsene kosmiče, kaše ali sok. Najbolj razširjen način uporabe je chia puding, čokoladnega lahko preizkusiš s klikom na to povezavo, jagodnega pa s klikom na to povezavo.

 

Pripravila Vita iz Little Kitchen Vibes, bloggerka in fotografinja

 

 

Deli naprej ...