5 pomembnih dejstev o kokosu in načini uporabe v kuhinji

Kokos ljudje uživamo že 4500 let. Morda res ne v naših krajih; a v tropih, kjer kokos naravno raste, se z njim sladkajo že tisočletja. Pri nas na Zahodu so o njem prvič poročali v 5. stoletju po vrnitvi iz Indije. Ta slastni sadež-orešček-seme je postal nepogrešljiv del naše diete predvsem v zadnjem stoletju (ja, kokos je sadež, orešček in seme v enem).

 

 

 

 

5 pomembnih dejstev o kokosu

Kokos sestavljajo predvsem maščobe. Najsi bo to kokosovo maslo, kokosovo mleko, riban ali rezan kokos, ali pa kar svež – kokos ima veliko kalorij, za katere so krive maščobe.

Veliko maščobe v kokosu je v obliki srednjeverižnih trigliceridov. Vaše telo presnavlja MCT drugače kot druge vrste maščob, absorbira jih neposredno iz tankega črevesa in jih hitro porabi za energijo.

V kokosovi maščobi se nahaja lavrinska kislina, ki deluje protimikrobsko. Kokosovo olje se zato dobro obnese v kopalnici – z njim lahko mažemo kožo ali lase in učinkovito odstranjujemo ličila.

 

 

 

Kokos vsebuje mnoge pomembne antioksidante, ki ščitijo telo pred poškodbami celic in iz telesa odstranjujejo toksine.

V kokosovem mesu najdemo mnoge minerale, kot so mangan, kalcij, fosfor, železo in baker.

Kokos ima visok procent vlaknin. Vlaknine v kokosu pomagajo pri prebavi in izboljšujejo zdravje črevesja.

Kako naj pojém več kokosa?

Kokosovo olje lahko uporabiš namesto katerega drugega olja. Na trgu najdeš deviško kokosovo maščobo, ki ima vonj in okus po kokosu – krasna je v sladicah namesto masla ali olja, pa tudi v curry ali druge azijske jedi se poda – najdeš ga TUKAJ. Rafinirano kokosovo olje je brez vonja in okusa, zato ga je lažje uporabljat namesto drugih olj.

Kokosovo mleko poživi tople napitke kot sta kava in kakav. Ker je kokosovo mleko gosto in kremno, ni pa presladko, ga lahko dodaš tudi v azijske enolončnice kot sta dhal in curry.

 

 

Pri peki sladic lahko uporabljaš kokosovo moko. Ta lahko nadomesti belo moko in v sladice vnese večjo količino vlaknin. Če želiš pripraviti sladico s kokosovo moko, uporabi 20% kokosove moke in 80% navadne moke. V piškotih lahko uporabiš samo kokosovo moko, ki nima glutena in ni alergena.

Kokosov sladkor je odlična zamenjava vseh rafiniranih  – predelanih sladkorjev. Ima nizek glikemični indeks (GI 35), navadni namizni sladkor ima GI 60. Poleg tega kokosov sladkor vsebuje vlaknine, imenovane inzulin, za katere je znano, da upočasnjujejo absorpcijo glukoze. Vaš običajni beli sladkor je tisto, kar imenujemo„ prazne kalorije “, kar pomeni, da ne vsebuje nobenih hranil. Kokosov sladkor pa vsebuje veliko antioksidantov, železa, kalcija in kalija. Kokosov sladkor je daleč od obsežnega postopka rafiniranja, ki ga mora opraviti običajni sladkor, čist in naravnost iz narave. Uporabite ga lahko za pripravo različnih sladic in pijač.

Riban kokos se prav tako uporablja v sladicah, npr. v kokosovih kockah, rafaelo kroglicah ali tortah. Preprost način uporabe je, da ga dodaš jutranjim kosmičem ali domači granoli. Podobno lahko uporabiš tudi kokosov čips.

 

 

 

Vse te oblike kokosa so predelane, saj je svež kokos pri nas težje najti. Pri posušenem kokosu pazi, da vzameš nesladkano verzijo. Presne, nesladkane in naravne izdelke najdeš v naši spletni trgovini: kokosovo olje, kokosovo maslo, riban kokos, kokosov sladkor in kokosov čips.

 

Pokukaj med zavihke recepti, kjer najdeš ideje o uporabi kokosa 😉  Klikni TUKAJ

 

Besedilo in fotografija: Vita Vybihal, blogerka pri Little Kitchen Vibes in fotografinja

 

Deli naprej ...