fbpx
Vsebina košarice

V košarici ni izdelkov.

Laneno seme: zaščitnik dobrega zdravja

Laneno seme so že pred stoletji malone častili zaradi njegovih izjemnih lastnosti. Gojili so jih že leta 3000 pr. n. št. v Babilonu. Karel Veliki je svojim podložnikom celo ukazal, naj jejo laneno seme, da bi zaščitili svoje zdravje. Včasih so laneno seme imenovali »najbolj uporabno«, danes pa se ga drži ime »super hrana«. Preberi zakaj.

5 dejstev o lanenih semenih

  1. Zakladnica hranil

Poznamo dve vrsti lanenih semen: zlato laneno seme in rjavo laneno seme. Obe vrsti imata približno enako količino pomembnih hranil. Lanena semena vsebujejo precej veliko količino beljakovin, znana pa so tudi po večjih količinah omega-3 maščobnih kislin. Poleg tega lanena semena vsebujejo tudi minerale, kot so kalcij, magnezij in fosfor.

  1. Bogastvo vlaknin

Lanena semena vsebujejo izjemno veliko vlaknin. Samo ena jedilna žlica vsebuje 3 g vlaknin, kar je desetina priporočene dnevne količine. Poleg tega vsebujejo dve vrsti vlaknin – topne in netopne. Ta duet hrani dobre bakterije v našem črevesju in pomaga pri redni prebavi. Lanena semena so izjemno učinkovita proti zaprtosti, saj vlečejo vodo v debelo črevo in s tem mehčajo blato.

  1. Kvaliteten vir rastlinskih beljakovin

Ker lanena semena vsebujejo nabor amino kislin, predstavljajo kvaliteten vir rastlinskih beljakovin. Zaradi vlaknin in beljakovin pomagajo pri uravnavanju apetita in sitosti po obroku. Lanena semena vsebujejo dve izjemno pomembni amino kislini, arginin in glutaminsko kislino, ki sta pomembni za srce in imunski sistem.

  1. Pomaga pri mnogih boleznih

Redno uživanje lanenih semen se je v študijah izkazalo za zelo pozitivno navado. Lanena semena naj bi namreč pomagala uravnavati in nižati krvni tlak in krvni sladkor, s tem pa tudi apetit. Lanena semena naj bi zniževala holesterol v krvi; pravzaprav naj bi zniževal slab, LDL holesterol, in zviševal dober, HDL holesterol. K zniževanju holesterola naj bi pripomogle prav vlaknine v lanenih semenih, ki nase vežejo žolčne soli in jih ob izločanju odnesejo iz telesa.

  1. Mleta lanena semena so boljša za telo

Ker so lanena semena ovita v trdno ovojnico, jih naše telo ne prebavi. Podobna zgodba je s koruzo, ki zaradi celuloze ni prebavljiva. Zato je bolje, če lanena semena zmeljemo. S tem razbijemo ovojnico, zaradi česar vsa hranila v lanenih semenih postanejo našemu telesu bolj dostopna. Na prebavo ima še vedno iste pozitivne učinke, le da z drobljenjem odpremo vrata te zakladnice zdravja. Pri nas dobiš mleta lanena semena (klikni tukaj), ki so bolj uporabna tudi v kuhinji.

Kako uporabiti lanena semena v kuhinji

Lanena semena je najlažje uporabljati mleta (klikni tukaj za mleta lanena semena). Če jih pomešamo z vodo in pustimo par minut, se napijejo vode in se spremenijo v nekakšen žele. Ta žele iz lanenih semen lahko uporabimo namesto jajc v palačinkah in biskvitih, z njimi lahko zgostimo juhe in omake, ali pa jih dodamo masi za piškote in krekerje.

Verjetno najlažji način za dodajanje lanenih semen v prehrano je dodajanje mletih semen v ovsene kosmiče ali smutije, lahko pa jih samo potresemo po solati.

Pripravila: Vita Vybihal, ustanoviteljica bloga Little Kitchen Vibes in fotografinja

Delite naprej ...
Tina Drobtinka
Tina Drobtinka

Tina drobTinka je ustvarjalka presnih sladic, avtorica številnih receptov, ustanoviteljica in idejni vodja blagovne znamke drobTinka in ljubiteljica narave in z njo povezanih bitij.

Objav: 145