Zakaj in kako uporabljati zemeljske mandlje?

Zemeljski mandlji postajajo vedno bolj prepoznavno in zaželeno živilo. Ni čudno, glede na to, da so pravo super-živilo!

 

Njihov okus se giblje nekje med mandljem in kokosom. Zemeljski mandlji, po angleško ‘tiger nut’, pa v resnici sploh niso oreščki. Gre za gomolje, katere so uživali že ameriški staroselci, oboževali pa so jih tudi stari Egipčani.

 

 

 

Zemeljski mandlji so malone čudodelno živilo. Bogati so z vlakninami, ki delujejo kot prebiotiki; pomagajo dobrim bakterijam v našem črevesju in jih hranijo, hkrati pa  v zmanjšujejo hiter padec sladkorja v krvi. Zemeljski mandlji nas nasitijo bolj, kot katera druga hrana z isto količino kalorij. Zato lahko pomagajo tudi pri izgubi telesne teže.

Za občutek, kako bogato živilo je to, si lahko predstavljamo, da je v enem samem gomoljčku vitamin E, vitamin C, železo, fosfor, kalcij, magnezij, cink in kalij. Če poješ več teh gomoljčkov, je učinek vseh vitaminov in mineralov še večji. Zemeljski mandlji so tudi bogat vir antioksidantov in zdravih nenasičenih maščob.

Kako naj se lotimo zemeljskih mandljev?

 

  1. Na hitro jih lahko pomalicaš kar cele. Slastni so, če jih namočiš. S tem postanejo lažje prebavljivi.

 

 

2. Za zajtrk, prigrizek ali večerjo si jih lahko privoščiš v Moji presni granoli ali pa v Kashi.

 

 

3. Kot moko lahko zemeljske mandlje dodajaš slaščicam, tako navadnim kot brezglutenskim.

 

 

4. Pripraviš si lahko krasen napitek Horchata. Deluje podobno kot kako drugo rastlinsko »mleko«.

 

5. V obliki masla oz. namaza jih lahko dodaš sladicam, palačinkam, kosmičem, kruhu …

 

Pazi to: zemeljski mandlji niso oreščki in so zato primerni za vse, ki so na oreščke alergični. Tako je tudi z vsemi izdelki blagovne znamke drobTinka. Zemeljski mandlji so zakon!

 

Besedilo in fotografija: Vita Vybihal, blogerka pri Little Kitchen Vibes in fotografinja

 

Deli naprej ...