Rožič, eksotična domačnost

 

Rožič lahko človek najde na najbolj običajnih mestih, a ga redkokdaj iščemo. Večinoma ljudi presenetijo jedi z rožičem. Delujejo ekskluzivno in eksotično. Rožič pa je pravzaprav domačen, saj raste nedaleč od nas. Rožičeva moka izgleda kot kakav, le da je naravno sladka in ima malo drugačen okus.

Rožičevec je sredozemsko zimzeleno drevo, ki raste tudi drugod v toplih krajih (Indija, Avstralija, Srednji Vzhod). Spada v družino graha, k čemur pričajo stroki, ki spominjajo na povečane grahove stroke. Ti stroki so rožičevi plodovi, v katerih so skrita trda semena. Posušena in pražena semena, zmleta v prah, se uporabljajo kot sladilo ali pa kot alternativa kakavu.

 

 

Posebnosti in pozitivne lastnosti rožiča

Rožičeva moka praktično ne vsebuje maščobe, je pa bogata z vlakninami in ogljikovimi hidrati. Med temi so tudi naravno prisotni sladkorji.

Rožič vsebuje kalcij, mineral, pomemben za zdrave kosti, živčevja, srca in mišic. Velikokrat se nahaja v živilih, ki poleg njega vsebujejo tudi spojine, ki preprečujejo njegovo absorpcijo v telo. Posebnost rožiča je ta, da ne vsebuje teh spojin, zato se kalcij iz rožiča prosto absorbira.

Verjetno najboljši del rožiča je njegova visoka vsebnost vlaknin. Samo 2 jedilni žlici vsebujeta 5 g vlaknin, kar je kar 20% priporočene dnevne doze vlaknin. Vlaknine so izjemno pomembne za zdravo črevesje in prebavo, preprečujejo zaprtje, regulirajo nivo sladkorja v krvi, znižujejo holesterol in regulirajo apetit (zagotavljajo, da smo dlje časa siti).

Rožičeva moka je naravno brez glutena.

Veš, da kakav vsebuje kofein? Res je, da so količine majhne, a nekaterim to vseeno povzroča težave. Rožič, čeprav je podoben kakavu, ne vsebuje kofeina.

Rožič v prahu vsebuje antioksidante, ki pomagajo pri boju proti prostim radikalom in zmanjšujejo vnetja.

Pole antioksidantov vsebuje tudi vitamine A, B2, B3 in B6 in minerale kalcij, magnezij, mangan, cink, kalij in druge.

Rožičevo moko lahko kupiš v naši spletni trgovini (klikni tukaj).

 

 

Kako lahko vključim rožič v prehrano?

Najlažje je rožič dodati v smoothie ali si iz njega pripraviti topel napitek, kot bi si kuhal/a kakav. Dodaš ga lahko tudi v maso za palačinke, testo za kruh ali v biskvit. Precej znana je rožičeva potica.

Nasploh ga lahko uporabiš namesto kakava v različnih receptih, a upoštevaj, da je rožičeva moka sladka.

Za začetek lahko preizkusiš recept za topel rožičev napitek (klikni tukaj) ali pa kupiš naš namaz iz zemeljskih mandljev z rožičem (klikni tukaj).

 

Pripravila Vita Vybihal iz Little Kitchen Vibes, bloggerka in fotografinja

 

Deli naprej ...