Kaj je kvinoja in kako jo lahko uporabim?

 

Kvinojo danes poznamo že praktično vsi, niso je pa še vsi jedli. Največkrat jo povezujemo z zdravo prehrano, kar je čisto upravičeno – kvinoja je zdravo živilo in na Zahodu precej novo in s tem nepoznano. Seveda pa nikoli ni prepozno, da jo prvič preizkusimo.

 

 

 

Kaj je kvinoja in kako jo lahko uporabim?

Kvinoja pravzaprav ni žito, čeprav se uporablja kot tako. V resnici je rastlina bližnja sorodnica pese in špinače. Ker ima večje količine hranilnih snovi, jo nekateri imenujejo super-živilo.

Izhaja iz Južne Amerike, iz Ekvadorja, Bolivije, Kolumbije in Peruja. Tam so kvinojo uporabljali že pred 4000 leti, pri nas pa jo prepoznavamo šele v zadnjih letih.

Zanimivo je, da kvinoja ne vsebuje glutena, zato jo lahko uporabljajo tudi ljudje, občutljivi na gluten. Iz nje se dá pripravit moko, lahko se jo ekspandira kot riž, lahko jo namočimo in pripravimo kalčke.

Največkrat se kvinojo uporablja v slanih jedeh namesto riža ali ostalih žitnih kaš (recimo ajde, prosa ali pire). Iz kvinoje lahko pripravimo tudi okusne sladke jedi, recimo mlečni »riž« iz kvinoje, kvinojino granolo, kvinojin narastek ipd.

 

 

 

Zakaj je kvinoja posebna?

Zagotovo tudi zato, ker ima pri nas eksotični pridih. Vseeno pa ne moremo zanemarit njene krasne hranilne vrednosti.

Vsebuje precej beljakovin, kar 4.5 g na 100g kuhane kvinoje. Vsebuje tudi vseh 9 aminokislin, ki so gradniki proteinov.

Vsebuje 3g vlaknin na 100 g, kar je več, kot npr. rjavi riž ali koruza.

Vsebuje velike količine antioksidantov in več magnezija, železa in cinka kot druge žitarice. Vsebuje tudi baker, mangan, fosfor in folat (vitamin B9).

Torej …

Kvinojo lahko res vidimo kot super-živilo, saj ima v primerjavi z ostalimi žitaricami več mikro in makro hranil. Je enkraten rastlinski vir beljakovin in aminokislin. Ker ima veliko bakra, je priporočljivo živilo za nosečnice, doječe matere in dojenčke. Če ti še ni uspelo poskusit kvinoje, je zdaj skrajni čas, da jo preizkusiš. Z enim klikom jo lahko naročiš pri Drobtinki.

 

 

 

 

Tu pa sta še dva recepta, da bo prva izkušnja s kvinojo lažja:

  • Kvinojina solata s svežo zelenjavo in tofujem – TUKAJ
  • Kvinoja z malinami in kokosom – TUKAJ

 

Besedilo in fotografija: Vita Vybihal, blogerka pri Little Kitchen Vibes in fotografinja

 

Deli naprej ...