6 korakov do polnovredne prehrane

 

Diete, hujšanje in oblikovanje postave nas spremljajo že desetletja. Temu nismo izpostavljene le ženske, ampak pritiskom podlegajo tudi moški. Obstaja pa trajnostni način za vzdrževanje lepe postave in, še bolj pomembno, dobrega zdravja.

Kaj sploh je polnovredna prehrana?

Gre za pretežno (ali bolje, celostno) rastlinsko prehrano, ki jo sestavljajo neprocesirana in nerafinirana živila. Pravzaprav gre za izogibanje vsej hrani, ki ne hrani našega telesa. Pri tem ne govorim o sitosti, ampak o nahranjenosti telesa z minerali, vitamini, antioksidanti, beljakovinami, vlakninami, ogljikovimi hidrati in zdravimi maščobami.

foto: Chantal Garnier, Unsplash

 

Kako se lotiti polnovredne prehrane?
  1. Preveri svojo trenutno prehrano. Katero moko uporabljaš (belo ali polnozrnato), katero sladilo (bel sladkor, agavin sirup, med, kokosov sladkor, nič)? Kako pogosto ješ sadje in zelenjavo? Kako pogosto ješ sveže izdelke? Koliko olja in maščob uporabljaš v svoji prehrani (maslo na kruhu, maščoba pri peki, olje pri pripravi hrane)? Kako pogosto kuhaš doma?

Hitro lahko ugotoviš, da uporabljaš precej procesiranih in rafiniranih izdelkov: bela moka, bel sladkor, rafinirano sončnično in olivno olje, maslo in margarina, mlečni izdelki, mesni izdelki, kupljeni polpeti in burgerji, večina trgovinskega kruha, sladkarije in slani prigrizki … Vse to je procesirana hrana. Kar malo šokantno, a ne?

 

  1. Spremembe se loti postopoma. Korenite spremembe, kot je prehrana, ni dobro, da so izvedene čez noč. S tem telo šokiramo in povečamo možnost, da se bomo vrnili k stari prehrani. Najprej se loti recimo sladil – znebi se belega sladkorja in ugotovi, kako ga zamenjat z bolj zdravimi opcijami, recimo datljevo pasto, medom ali suhim sadjem. Podobno naredi z maščobami, mlečnimi izdelki in ostalo procesirano hrano – korak za korakom in v svojem tempu.

 

  1. Izvedi »raziskavo«. Pozanimaj se, katere opcije obstajajo in s čim lahko nadomestiš živila. Marsikatero živilo bo mogoče treba preprosto samo ukiniti (recimo čips).

 

 

4. Naredi si plan za nakupovanje. Nakupuj enkrat na teden in s polnim želodcem. Pripravi si jedilnik za cel teden vnaprej; napiši ga čim bolj natančno, da točno veš, katera živila potrebuješ. Nato naredi nakupovalni seznam glede na jedilnik in se odpravi v trgovino sit/a, da te ne bodo premamili procesirani izdelki.

 

5. Hrano si pripravi vnaprej. Če greš v službo ali po opravkih, imej hrano s sabo. Kosilo si pripravi prejšnji dan in ga vzemi s sabo Opremi se tudi s prigrizki, recimo oreščki, semeni, suhim sadjem in (narezanim) svežim sadjem. Jedilnik ti bo to zadevo precej olajšal.

 

Foto: Ella Olsson, Unsplash

 

6. Uporabi splet kot svojega zaveznika. Na spletu je nešteto receptov za polnovredne jedi. Nešteto je blogov in znanstvenih objav na temo polnovredne prehrane, zato se opremi z znanjem. Na socialnih omrežjih lahko najdeš veliko ljudi, ki dnevno objavljamo recepte, trike, nasvete in pomoč pri prehodu k polnovredni prehrani – najdi svojo skupnost in sprašuj!

 

V družbi je vse lažje!

Morda tvoja prehrana sploh ni tako slaba in bodo potrebne minimalne spremembe, recimo menjava in / ali ukinitev sladkorja in rafiniranih maščob. Mogoče pa bo stvar bolj komplicirana, ker je tvoja prehrana neredna in temelji na hitri hrani, naročeni na dom. Kakršna koli že je tvoja situacija, toplo priporočam, da si najdeš vsaj enega zaveznika! Najsi bo to tvoj partner / partnerka, skupina prijateljev, sodelavcev ali pa kateri od staršev oz. otrok.

V družbi je lažje, zato najdi nekoga, na kogar se boš lahko naslonil/a, ko bodo prišli težki trenutki. V družbi je tudi bolj zabavno! Izmenjuješ si lahko recepte in izkušnje, si dostavljaš hrano na dom in skupaj kuhaš. V vsakem primeru pa ti priporočam, da poiščeš koga tudi na spletu – facebook in instagram sta dober prostor, kjer lahko najdeš ljudi, ki te bodo podpirali in ti stali ob strani s svojimi idejami, nasveti in prijateljskim pogovorom.

 

Mnogo odličnih izdelkov, ki podpirajo uravnoteženo in polnovredno prehrano najdeš TUKAJ

 

Besedilo in fotografija: Vita Vybihal, blogerka pri Little Kitchen Vibes in fotografinja

 

Deli naprej ...